Интервю с Ангел Маджаров, Group Director на Talent Group за сп. BGlobal, бр.4/2021, Технологиите и пазарът на труда

Как технологиите промениха работата на HR фирмите през последните години?

Ангел Маджаров: Технологиите ни предоставиха много повече канали за достигане до потенциалните кандидати. LinkedIn, Facebook и други локални и професионални мрежи, направиха кандидатите „видими“, хората станаха по-лесно откриваеми и достъпни за контакт. Преди развитието на социалните мрежи, хед хънтингът изискваше много работа по „откриване“ на самия човек – да се потърси на студен контакт в компанията, в която работи, да бъде препоръчан от познати специалисти в сектора, да го „пресрещнеш“ на конференция, място за бизнес обяди или др. Социалните мрежи промениха всичко това. Добрите специалисти обаче са много по-търсени, което поражда и нови феномени като „презадоволеност от контакти“, вече доста явна при ИТ специалистите и др. Технологиите ни помогнаха и да си подредим практическия начин на работа с хората като процеси, проследяемост и възможност за мениджмънт на екипите ни, което на практика повиши и ефективността ни.

Какви са иновациите, които сте внедрили във вашата компания през последните години?

Ангел Маджаров: Рекрутмънт бизнесът е в основата си „бизнес на комуникацията“ и „разбирането на професиите“. Още, когато стартирахме, преди 12 години, ние отделихме сериозно внимание на прилагането на така наречените CRM системи в нашата практика. Бяхме една от първите рекрутмънт компании, които започнаха да подреждат и отчитат детайлно всяка интеракция с кандидати в подобен тип системи, описвайки индивидуално абсолютно всеки човек, с който работим – неговите професионални интереси, стремежи, цели и възможности. Този подход ни предостави безценната възможност за последващо проследяване на развитието и кариерата на всеки един кандидат във времето. Например в ИТ се познаваме с над 40 000 човека, което на практика представлява 2/3 от ИТ сектора в България.

В Talent Group прилагаме този подход във всичките ни брандове и различните сектори, в които оперираме: търговци и маркетолози, езикови специалисти, инженери, техници, производствени и складови работници. И правим това усилие за всички позиции – от най-високите мениджърски позиции до най-ниските нива на неквалифицирани работници.

Ние сме автори и на една от най-сериозните иновации в нашия сектор, която е без аналог в България. Още преди години разделихме нашите рекрутмънт екипи на отделни брандове, специализирани в различни бизнес и пазарни сегменти. Например нашият бранд Talent Hunter е фокусиран само върху ИТ и Телеком сферата и колегите са специализирани детайлно в нея, Center Stars е с фокус към бързо развиващия се BPO сектор, който наема основно хора с различни езици, в Sales Scout работим по търговски и маркетинг роли от всички пазарни сектори, а в Industry Scout са нашите експерти, фокусирани към секторите Производство, Транспорт и Логистика и Строителство. Тази наша сегментация ни печели все повече бизнес, изпълнени проекти, а  през последните две поредни години и награди за най-добра българска консултантска компания в подбор. През 2019 г.  Talent Group спечели призовото място в категория „Най-добра HR фирма“, а през 2020г. спечели първо място в категория „Най-добра агенция за подбор“ в конкурса Career Show Awards.

Цялото интервю можете да прочетете на страници 10 и 12  на списание BGlobal, бр.4/2021, където ще намерите отговорите и на следните въпроси:

  • Намалява ли ролята на човека за сметка на машината при избора на подходящия кандидат?
  • Как т.нар. gig икономика променя вашия сектор?
  • Какви са основните промени в дейността на фирмите за набор на персонал, които се случиха заради Covid-19?
  • Как компаниите могат да задържат по-дълго своите служители в криза като сегашната?
  • Как мислите, ще се завърне ли старото нормално или хибридните условия на труд ще останат дълго след края на пандемията?

сп.BGlobal, бр.4/2021, Технологиите и пазарът на труда, Интервю на: Пламен Енев